18 august 2006

Dette kunne vært tidenes bloggpost

Dette kunne vært en fantastisk bloggpost, kanskje min beste noensinne.
Det kunne vært en post om smerte og angst, om depresjoner og skjelving i et hjørne i hvit genser med lange ermer.
Det kunne vært en blogg med sammenlikninger og metaforer og andre virkemidler som ville tatt pusten av litteraturanalytikere, bokkritikere og psykologer med traumer som spesialitet.

Men det er ikke 1962.

Vi skriver 2006 og vaksine for å komme seg til Sør-Afrika settes ikke i ryggens nederste deler. Skrekkhistorier om vaksiner som må drikkes og smaker som bananmilkshake, blodpudding og fylt kamel i fordøyd og oppkastet tilstand tilhører mindre siviliserte land enn Afrikas tupp og rykter om tosifret antall sprøyter har omtrent like mye sannhet i seg som tysk ukebladers historier om det norske kongehuset.
Jeg hadde ikke engang den frykten som en kollektiv utpsyking før vaksinering medfører på barneskolen gir.

To usle sprøyter, en i hver skulder, var alt jeg skulle ha. Kanskje like greit, men jeg ble fratatt muligheten til å skrive tidenes bloggpost.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skal du ta flere vaksiner? De setter dem sikkert i gluteus maximus om du spør pent. :D

Anonym sa...

Tar jeg helt feil hvis jeg mener å huske at det er rompemusklen? Og Åsmund, la meg minne om mine 9(!) sprøyter i løpet av 3 døgn på sykehus. Ikke innkludert all den grisevonde gørra de sendte inn gjennom kanyle. Det var minst 6 sprøyter saltvann, 6 spøryter medisin.

Bottom Buzzer sa...

Jeg lar venner og kjente som studerer verne- og sykepleie, øve sprøytesetting på meg, både her og der...

Heia Enga forresten!

Anonym sa...

Nå er vel du også deprimert etter den forjævlige cupexiten, men jeg tenkte jeg kunne muntre litt opp med at... Neifaen, jeg kommer ikke på noe.