20 august 2006

På fest

Når posen er full er jeg forventningsfull.
Når posen er tom er det jeg som er full.

Nå var ikke posen min så veldig full i går, men det ble en liten fest. Var først på en "opp-mot-30-fest", men folk som sitter i sirkler og snakker og ikke klarer å få plass til to-tre til i samtalen synes ikke jeg er så veldig morsomt.

Det ble derfor til at jeg fikk med meg Åshild - min reisepartner til Sør-Afrika, til en fest av et annet kaliber.

Det var kø for å komme inn. Halvparten ble kastet ut etterhvert fordi det var for mange. Man måtte gå i en slalomløype som Aamot hadde hektet i tredje port på, men best av alt - det var en privat fest hos to av mine aller beste venner.

Anyways: Åshild og jeg hadde klart å komme oss inn og fikk slappet av litt.
Etterhvert var det litt bråk i stua. Det var en fyr som ble sur fordi han ikke fikk ha amstaffen sin i huset. (forståelig nok) Han ble bedt om å "parkere" bikkja på utsiden, noe han ikke likte noe særlig. Fyren var veldig høy, og minst like bred. (og jeg håper han ikke leser blogger)
Vel, så sto vi ved inngangen og noen kom til meg og lurte på hva som skjedde. Jeg forklarte at "jo, han fyren er litt sur fordi bikkja hans ikke får være i huset"

Plutselig står kompisen til amstaff-eieren der og roper på kompisen på urdu eller noe slikt.
Jeg prøver å smyge meg unna, men blir holdt igjen. Pulsen stiger.

Kompisen med bikkja begynner å spørre om jeg har sagt noe dritt om han eller bikkja - hvorpå jeg svarer som sant er "nei"
"Nei" var tydeligvis ikke et akseptert svar. Jeg blir ikke trodd, kanskje pga kompisen som fortsatt snakker urdu.
Videre blir jeg blir dytta inn i et hjørne og kompisen med bikkja står og roper i trynet på meg "har du no dritt å si, så si det i trynet mitt"

Jeg ser blodet pumpes gjennom blodårene som utvider seg. Svettedråpene på panna hans pipler ut en gyllen halvcentimeter unna nesa mi. Jeg bestemmer meg for å ikke si noe dritt - iallefall ikke i trynet hans.
Han fortsetter "sa du noe dritt om meg eller hunden?"

Pulsen min øker til "red alert"

Jeg står med begge hendene i været og sier så rolig som overhodet mulig "nei, jeg har ikke sagt noe om deg eller hunden din" Hver bokstav blir formet med munnen for å være sikker på at jeg ikke forsnakker meg. Jeg venter på et "Glascow kiss" mens jeg lurer på hvordan i helvete jeg havnet i denne situasjonen. Hjertet er så langt opp i halsen at det nesten er i veien for tunga. Jeg håper at et eventuelt slag ikke kommer i ansiktet.

Til slutt kom heldigvis antiklimakset i historien, for omtrent nå dukket det opp flere personer og noen gikk mellom. Jeg smyger meg vekk så stille jeg kan. Strømpelesseflukten ender på kjøkkenet hvor en flaske tyrker står taktisk plassert. To gode slurker og pulsen sank helt ned til "kritisk"

Og jeg som trodde at folk som ble banka opp på fest har gjort seg fortjent til det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uff...

Anonym sa...

Hi people
I do not know what to give for Christmas of the to friends, advise something ....

Anonym sa...

Hello. Good day
Who listens to what music?
I Love songs Justin Timberlake and Paris Hilton