27 desember 2006

Hårfønere og Postmann Pat-biler

I et desperat forsøk på å trekke tilbake lesere, skal jeg nå fortelle en skikkelig folkelig anekdote. En anekdote som er litt sånn at når sluttpoenget kommer, så ler man litt karslig og slår seg på låret mens man gjentar sluttpoenget for seg selv.
Jeg skal ikke på noen måte påstå at sluttpoenget er sånn veldig overraskende når det kommer, de fleste kunne gjettet det, men det er et godt, folkelig, koselig anekdotesluttpoeng.
Anekdoten er forøvrig helt sann og skjedde for noen dager siden.

Foreldrene mine kjører rundt med Citruen Berlingo - en skikkelig Postmann Pat-bil (bare at den er grønn).
Foreldrene mine er veldig snille, derfor hentet de meg på flyplassen da jeg kom tilbake til fedrelandet for en uke siden. Da vi forlot Gardermoen, hørte vi en merkelig lyd fra det ene hjulet. "Flapp-flapp-flapp" sa det.

Foreldrene mine er også veldig fornuftige (de kjører jo tross alt en fornuftig Postmann Pat-bil), så de tok bilen til verkstedet.
Det viste seg der at en plastdel hadde fått en bøy og lå og toutcha borti hjulet. Da fader'n kom hjem utbrøt han "Vet dere hva det eneste verktøyet mekanikeren brukte i dag var, eller?" Før vi fikk sjansen til å svare "Nei" fortsatte han "EN HÅRFØNER!" Deretter slo han seg på låret og lo. (Nei, dete var ikke sluttpoenget)

Dagen etter var moder'n ute å kjøre. Plutselig bestemte traileren foran henne å ta av til Karihaugen allikevel. Han sjekket ikke blindsonen og sendte taxien som lå ved siden av traileren ut på en spinnvill tur. Taxien snurra og snurra rett mot Postmann Pat-bilen vår, og det så ut som det ville bli en real front-mot-front. Heldigvis spant taxien litt til og endte opp med å bortimot maltraktere hele høyresida på den grønne Berlingoen.
Heldigvis ble ingen skadd, men bilen måtte jo på verksted igjen. (Nå kommer sluttpoenget, folkens!) Fader'n slo nummeret og ventet på svar i andre enden. "Hallo. Det er meg igjen. Dere trenger nok litt mer enn en hårføner nå!"

Høhøhø! Trenger nok mer enn en hårføner! Hahaha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg fant bloggen din omtrent samtidig med at du reiste, og er derfor veldig glad for at du er tilbake, og har tenkt å bli fast leser nå. Så vet du det.

Har dessuten selv eid en Citroën, og vet hvor trist det kan være. Er det noen andre bilmerker som har plastikkdeler på utsiden?

Anonym sa...

det var meg i den taxien, beklager. sikta på bilen bak :p