29 desember 2006

Voksen

Jaja, nå må jeg vel innse at jeg begynner å bli voksen.
Bevismateriale 1 er at jeg og resten av vennegjengen i går var på middag til mine gifte venner Jan og Rebekah.
Bevismateriale 2 er at middagen slettes ikke var grandiosa, og heller ikke ungdomens gourmet-mat, taco. Det var rett og slett tre-retters middag.
Å bli invitert på middag er voksen-saker på høyt nivå. Ca like voksent som å snakke om å pusse opp. Seriøs tre-retters er enda noen hakk over det.

Jeg begynte å bli bekymret når man under middagen hørte kommentarer som "denne sausen må være noe av det beste jeg har smakt", "nå har vi det fint, dere" og "kjønnslepper"

Ja, for vi har heldigvis ikke blitt helt voksne enda, for når middag gikk mot dessert hadde vi fått nok av voksen-tull og samtalene begynte å skeie ut. Kjønnslepper var flere ganger samtaleemne nr. 1. Når noen i tillegg begynte å si "pulebord" i stedet for "julebord", skjønte jeg at 20 heldigvis ikke er alderen å diskutere om gardinene står fint til den nye duken og andre voksensaker.

Apropo pulebord. Det er morsomt å bytte ut p mot j i alt som har med jul å gjøre.
Pulebord, pulaften, puledag, pulegave, pulekalender... særlig pulekalendere som "Pul i Skomakergata" og "Amalies pul"
Hadde også vært artig å gått rundt puletre til sangen "Glade pul", for ikke å glemme "Å pul med din glede og barnlige lyst"

Yes, jeg er ikke voksen enda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, sinnsykt bra :)
Profilen din er forresten litt utdatert.

Stein-Ivar sa...

Siste setning stemmer på en prikk. Gledelig kul.

Anonym sa...

for ikke å glemme pulenissen, som reiser rundt til alle husstander med gaver til alle som har vært snille. æsjameg