26 juni 2006

Leirliv

Jeg føler meg som fisk på tørt land, en englishman in new york, en ape på prærien og en vegeterianer på MacDonalds. Jeg er ikke hjemme.

Kanskje på tide å fortelle hva planen min for neste år er.
Joda, jeg skal forandre verden. Jeg er blitt med i Kirkens Nødhjelps program Communication for Change. Det er en slags blanding av studier, folkehøyskole, frivillig arbeid og et tre måneder langt utenlandsopphold - i Sør-Afrika.

Førte del av opplegget er å være tilstede på Changemakers sommerleir SNU.

Herav denne følelsen av å ikke føle meg helt som plommen i egget.

Jeg har vært på leir før, det er ikke det. Forskjellen er at denne gangen kjente jeg ingen på forhånd, og jeg er ikke inne i den "leirkulturen" som er her. Jeg kjenner ikke skikkene, normene, tradisjonene, mennskene. Jeg tror dette kan bli det største kultursjokket mitt dette året, og jeg skal som sagt til Sør-Afrika.
Dette er min første "politiske" leir. Tidligere har jeg vært på idrettsleir og speiderleir (oi, nå hørtes jeg ut som en sprek nerd) og der kjenner jeg alt.
Her er det noe annet.
For å vise med et tydelig eksempel. Jeg er vant med at en turnering eller at haiken er leirens store begivenhet.
Her skal vi demonstrere.

Dette er mitt liv i et år fremover. Hjelp

Ingen kommentarer: