04 juni 2006

Ta-da!

Det er som hentet fra en amerikansk trailer...

Mørk skjerm, i bakgrunn høres soundtracket fra "Requim For A Dream"
Dyp, mørk stemme: In the far, distance past.
(to øyne i et kort blikk)
Dyp, mørk stemme fortsetter: There was a man.
(øyne ser seg fra side til side)
Dyp, mørk stemme: Who was willing to fight.
(en neve knytter seg)
(begynner å bli lei skrive dyp, mørk stemme nå)

Dyp, mørk stemme: For the truth.
(neve strekker seg mot en mørk himmel)
(here we go again) Dyp, mørk stemme: They held him down.
(never lenkes sammen)
Lys, heliumstemme (bare kødda)
Dyp mørk stemme: They sent him away.
(lenkede føtter blir tvunget fremover)
(he-hey! Ctrl+c/Ctrl+v!) Dyp, mørk stemme: But he wouldn't give up.
(lenkene brytes)
Soundtracket er nå på sitt mest dramatiske.
Dyp, mørk stemme: He fought his way to freedom.
(det lyser i mannens øyne)
Dyp, mørk stemme: Now...
(klimaks i soundtracket og det zoomes ut fra øynene)
Enda dypere, mørkere stemme: HE'S BACK
Ut fra mørket kommer to ord:
"Bad Bunny"

Det er meg, og det var min historie.
Jeg hadde før en blogg, men et vestlandsopphold tvang meg til å slutte. Nå har det gått et år. Jeg har nesten ikke skrevet et ord på det året, allikevel setter jeg meg igjen bak tastaturet med det ene formål å skrive en blogg som forteller sannheten.
Sannheten om meg, sannheten om mine venner, sannheten om mine tanker - eller bare en hel haug med tull akkurat som forrige gang.
Jeg kunne altså ikke gi meg. Er blogging avhengighetsskapende allikevel? I så fall burde Stortinget få monopol med en gang!


Det faktum at klokken nå er 02.14 på natta og jeg har alarmen på mobilen på 03.15 for å rekke flyet til Kroatia i morgen, viser at jeg allerede er så avhengig av blogging at jeg prioriterer det foran søvn - og dette er den første posten! Hvordan vil dette ende? Når tar blåkors opp våre problemer?


Ganske utaktisk å legge ut første post i en blogg dagen før en ti dagers ferie uansett... jeg har en følelse av at andre ting enn blogging kommer til å ta opp tiden min ved Adriaterhavets kyst, og det kan bli lett å få inntrykk av at jeg ikke er den som oppdaterer oftest. Husk nå da at forrige gang jeg blogget noe på verdensveven var for et år siden, og om det da blir tolv dager til neste gang, er det en ganske god prosentmessig stigning.
Jeg kommer uansett sterkere tilbake.

Anyways; bloggen heter Bad Bunny, og det er utelukkende på grunn av en liten tegneseriefigur.
Jeg husker ikke hvem som tegnet den, jeg har uansett ikke spurt om copyright til å fritt og freidig stjele både figuren - og selve stripen som inspirerte meg.




Jeg erklærer herved bloggen Bad Bunny for åpnet!

Ingen kommentarer: