30 juni 2006

Politikk og hasj

Dette var vel strengt tatt aldri ment å være en politisk blogg, og slik skal jeg holde det også.
Men, ingen regel uten unntak, særlig når man har vært på leir med
Changemaker.

I går var jeg på aksjon hvor Changemaker
vasket finansdepartementet for å få Norge til å slutte å investere 32 milliarder kroner i selskaper som for litt siden hadde en tv-reklame i USA hvor de påstod at forurensning og CO2 er en bløff. "They call it pollutin - we call it life!"

I dag sto politisk debatt på programmet, og jeg tror vi lett kan kåre
Mimir til vinner, et hårstrå foran representanten fra Senterungdommen og KrFU. FPUs representant klarte å unngå de største fellene, men ble satt kraftig på plass av Mimir da han mente at vi burde gi klimaforskere litt mer tid for å finne ut om CO2 virkelig er så farlig.
Mimir: Så, når Bangladesh om 50 år er borte, skal vi da si: "Ops, vi tok feil. Sorry!"

Vel, nok politikk, takk!


På vei ned til Frysja for å bade i går kveld, la vi merke til et par sko som var kastet over en telefonledning ->

Vi begynte å spekulere over hvorfor de hang der, og enkelte mener at det var et tegn på at noen i nærheten selger dop.
Det har jeg vanskelig for å se for meg:

En random dude går bortover gata, og finner ut at han har litt for mange bønner på seg, kan like gjærne selge noen. Hva gjør du?
Joda, man tar av seg joggeskoene, binder dem sammen og kaster dem over en telefonledning.
Litt senere går det en fyr bortover samme gata. Mens han plystrer på en tilfeldig sang han ikke husker hvor han har fra, får han plutselig lyst på litt "godsaker".
Han ser tilfeldigvis opp og ser et par sko som dingler fra en ledning. "Yess!" Tenker fyren. "Nå trenger jeg bare å finne en barbeint dude i nærheten, så får jeg rusen inn, og sangen ut av hjernen!"

Jeg ser ikke koblinga sånn med en gang.

Nyt været - eller bli inne å se VM!

3 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Skohenging kan bekreftes som fenomen - bare i min umiddelbare nærhet i Bærum henger det to par (Høvik og Blommenholm, for spesielt interesserte)

Anonym sa...

Jeg så 3 par i Sæterkrysset.....

Mikkelsen Lea sa...

Det er faktisk fakta.. :D

Sko i ledning betyr dop i nærheten..

btw.. hvordan fikk du til at det står "har sakt noe" istede for kommentar? send meg en mail, mailen min står i venstremargen på bloggen min :)