27 februar 2007

Livet i en boble

Det klappes ustanselig, det klirrer i strikkepinner, det heteste diskusjonstema er dagens middag og den forekommende turen og det var brownies til dessert - jepp, jeg befinner meg igjen på en folkehøyskole.

Som de som kjenner meg noe vet, gikk jeg på folkehøyskole i fjor og jeg bor på en i år. I år har jegt riktignok ikke samme opplevelse som i fjor siden jeg "offisielt" ikke er en del av folkehøyskolen og jeg synes kanskje det er mest slitsomt å stå i kø for mat.

Men nå er jeg på Øytun, og minnene fra Nordfjord folkehøyskole som beriket fjoråret mitt vekkes til live.
Hvorfor er jeg på Øytun, jo jeg skal fortelle om fasteaksjonen til Kirkens Nødhjelp.
Christina fra Grimstad, Karl fra Fillippinene og jeg er "de forbannja søringanje" som skal ta Nord-Norge med storm, og i dag begynte det altså med å bevisstgjøre Øytun-elever.
De stilte mannssterke, hele 5 personer - ikke unaturlig for folkehøyskoleelever som lever i sin egen boble, men det var i grunn greit siden dette var vårt første foredrag.

Nå vet jeg ikke helt hvor jeg ville med denne posten, men jeg kan vel konkludere med at jeg savner Nordfjord og oppfordrer alle som har sjansen til å gå på folkehøyskole.

I morra skal vi snakke for ungdomsskoleelever i Alta... det blir nok værre...

1 kommentar:

Frikk sa...

Gjekk du på Nordfjord folkehøgskule på Sandane i fjor du?
Helste du på Arne frå Stryn på Øytun?