21 januar 2007

Alt om meg / seminar

I steden for å poste to poster, så blir det en to-i-en-post! Kom ikke her å si at jeg ikke er plasseffektiv!

Del I: Alt du vil vite om meg - Fasit

  • Det var en periode jeg insisterte å bli kalt Øymunn. Tror det var i perioden da jeg fikk briller og moder'n og fader'n skulle overbevise meg om at det var kult - det klarte de...
  • Skulle ønske at jeg aldri hadde kjøpt E-type dobbelt-CD av egen, fri vilje, men dessverre J.Lu - jeg må skuffe deg. Hvis det er noen trøst spilte jeg gjennom møkka maks to ganger totalt og knuste både CDer og cover på tidlig 00-tallet... Flaut.
  • Jeg har blitt sparket i nesa av en norgesmester i tae-kondwo. Vondt, men ikke brudd. Mer om det i en annen post...
  • Jeg scorte mål i min første kamp som fotballspiller. Vi vant 14-0.
  • . Deretter gikk det vel ca 4 år før jeg putta neste på cup i Sverige før jeg satte punktum for karrieren med mål scoret med skuldren i siste kamp. 3 mål på åtte år ble dermed status. Ivers fikk sånn halvveis rett med at dette var løgnen, men anklager om null mål tar jeg ikke positivt opp...
  • Rødt og rødt hår, fru Blom... Det var planen. Desscerre var det min mor som skaffet hårfargen, og for å skjerme sin sønn fra snøballer, pisserenner og buksevann er nok "brunt med rødlig skjær" den riktige definisjonen.
  • Mange seg på dette alternative... jeg har spurt pastoren i kirka om sex... Egentlig prøvde jeg å si kjeks, men... det sier kanskje hva fjortenårige gutter stort sett tenker på...Premien til Ivers er en fottur til Konstantinopel*
    *Kost og losji ikke inkl. i prisen.

--------------------------------------------------------

Del II: Seminar
Jepp, sjeldene oppdateringer om dagen, for jeg har vært på seminar med Kirkens Nødhjelp.

Kort sagt har det vært sjukt mye å gjøre (såvidt jeg rakk en tur i svømmebassenget før middagen), men også sjukt morsomt og sjukt mye god mat.

Seminaret var på mange måter en blanding av info og kick-off for fasteaksjonen til Kirkens Nødhjelp og feiring av samme organisasjons 60-årsdag. At Changemaker fyller 15 fikk ikke like mye oppmerksomhet...
Feiring vil si kake, kake betyr fest og fest er lik dansing.
For å si det kort: Vi har rista på rumpa med generalsekretær Atle Sommerfeldt m.fl.

Nå er jeg trøtt. I løpet av dette året har søvn vist seg å være en knapp ressurs...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hadde vært ganske artig å observere Atle i heftige rumpebevegelser! Hils neste gang du treffer han.

Pappa