25 januar 2007

Blod på parketten

I forrige post lovet jeg dere blod.
Kanskje ikke sånn direkte, men indirekte lovet jeg dere blod - og blod skal dere få!

Det var Østersen, Jaguaren, Papegøyen og meg - Åtseleteren. Vi var også kjent som "Gutta fra Calcutta" og "Kara fra Sahare". Av og til ble vi også kalt "Tremenningene". Vi var rundt 15 år og hang hos Jaguaren.
Etterhvert så ble vi, som gutter i voksealder ofte blir, sultne (til dere som trodde jeg skulle si noe annet - FY)
Det ble fort enighet om å skaffe mat, men hva slags? Valgets kval sto mellom kebab og pizza. For meg og Jaguaren var det det samme, men Østersen og Papegøyen ble ikke enige.

Det endte som det måtte, med en styrkeprøve. Østersen og Papegøyen skulle matche styrke i grenene hang-ups, håndbak og benkpress. Papegøyen vant den intense finalen i håndbak, og det ble pizza.
Vi ringte og bestilte, og hadde plutselig 20-30 minutter dødtid mens vi ventet på pizzaen.

Jaguaren og jeg følgte oss nå ganske lite macho. Jaguaren som da hadde holdt på med tea-kondwo et års tid foreslo at vi skulle sparre. Dvs: Jeg skulle sparkes.
Han tok på sånne myke sko, og jeg tok av meg på overkroppen. Vi leker tross alt ikke macho. Deretter fikk jeg to-tre spark i magen, to tre i ryggen før Jaguaren fikk en lys idé - han hentet hjelmen.

Opphetet av situasjonens hete, testosteron og adrenalin tok jeg den villig på, og strammet nakkemusklene. BANG - et spark i bakhodet. BANG - ett til.
Deretter skulle jeg få et spark omtrent på øret.
BANG! Sparket gikk rett i hjelmen. Snart var 20 minutter gått og vi var klare for pizza... bare ett spark til.

Jeg så at foten ikke hadde helt riktig retning, derfor trakk jeg meg litt. Da fikk iallefall foten feil retning i forhold til foten min, og sparket gikk rett i nesa.
Noen dråper blod rant ned på parketten mens jeg gikk ned i knestående og fikk klemt nesa med tommel og pekefinger. Scenarioet var nå som følgende:
Jeg står i knestående og holder meg for nesa.
I sofaen sitter Østersen og Papegøyen, de ler så de holder på å falle av stolen.
Ved siden meg står Jaguaren og sier "unnskyld,unnskyld,unnskyld,unnskyld..."
Jeg knekker av latter, minsker presset på nesa og ser at parketten males i rødt.
Vi ler mer.

Så gikk vi å spiste pizza.

Ca et år etterpå vant Jaguaren jr. NM i tae-kondwo i sin vektklasse.

Det er historien om da jeg ble sparket i nesa av en norgesmester.

3 kommentarer:

Anonym sa...

.

En litt smågrotesk historie, men den var ellers fin:) Men jeg greier ikke å la være å si følgende: "Typisk gutter". ;) (hihi)

Kaspus sa...

Blodig suppe Ozzy. Når skal du fortelle om den gangen jeg la deg og Isak i gulvet etter å blitt angrepet bakfra?

Åsmund sa...

Det er ikke en morsom historie