07 juli 2006

The ultimate questions

For en stund siden ble jeg utfordret av Kristin til å svare på denne "meme"-en. Først visste jeg ikke hva en meme var, og visste iallefall ikke hva det ville si å bli "tagget", men alt hva byrådet har sagt om tagging tolket jeg det dithen å bli tagget var noe negativt.
(Sitat Bare Egil Band - Tagging: "Så hvis du kommer her på Sagene en gang til å tagger på ruta mi, da skal jeg faen meg ta å tagge en digger tagging på deg i rasshølet, hvor det står Bare Egil Band, så skal du se hvor tøft det er å gå rundt med en Bare Egil Band-tagging i rasshølet. Det e'kke så jævla tøft kan jeg si deg!")
Nok sagt, one-two-tre, here skal vi se:

Dagens Næringsliv: Hvilke bøker har du på nattbordet akkurat nå, og hva vil du si om dem?
Har ikke nattbord, men for tida leser jeg Mandelas land. En fortelling om frihet av Tomm Kristiansens. Det gjør jeg fordi jeg skal til Sør-Afrika til høsten og vil sette meg inn i historie og politikk. Boka er godt skrevet og gir mye god kunnskap - som at den største Zulukrigeren hadde veldig liten tissefant...

TV3: Hvilken gjenstand ville du hatt med deg til Robinson-øya?
En hengekøye. I en tid har jeg vært besatt av hengekøyer, allikevel har jeg ikke guts til å gå å kjøpe meg en hengekøye. Jeg tror jeg innerst inne er redd for at illusjonene mine om at jeg blir verdens beste forfatter og filosof bare jeg får en hengekøye vil gå i grus.

Dagbla: Hvilket dyr føler du deg som?
En bavian som har en skrivemaskin, men som i stedet for å skrive Shakespare-tekster kun spyr ut tullete tekster som dette...

Sporten: Hva føler du nå?
Ganske trøtt, også ble jeg nettopp litt deprimert over å finne ut at jeg antakeligvis ikke har kjøpt hengekøye fordi jeg er redd.

Dagbla: Hvis himmelen fantes, hva ville du likt at Gud sa i det du ankom?
For det første, ja Himmelen finnes.
Halla! Hva skjer 'a? Klar for en evighet med moro, eller?

VG: Hvordan ser din drømmeforside av VG ut?
Politisk korrekt svar: Verden er endelig rettferdig!
Politisk ukorrekt svar: Christopher Walken, Samuel L. Jackson, Bruce Willis, Edward Norton, Uma Thurman og Morgan Freeman sier JA til å være med i Solbergs film!

Hvor vil du helst dra, og hvilken kjent person ville du hatt med deg dit?
Til Berlin 9. juli sammen med Arne Scheie!

Hvor var du da Brå brakk staven? (Er du for ung: Hvor var du da Lady Di døde?)
Dødsfallet til Lady Di bryr meg ca like lite som et myggstikk. (vet ikke)

Friends: Hvem ville du hatt på lista di over fem personer du får lov til å kose med uten at dama/typen din kaller det utroskap?
Utroskap er uaktuelt uansett. Tror ikke S hadde godkjent så mange uansett, akkurat...

Big Brother: Ta alderen på den eldste du har ligget med. Trekk fra alderen på den yngste. Gang svaret med antall partnere du har hatt. (Eksempler: 66 år - 16 år = 50*2 partnere=100, 17 år - 16 år=1*100 partnere=også 100). Hva er tallet ditt?
Handler alltid alt om 6???

Hva er meningen med livet?
Life... is like a grapefruit. It's orange and squishy, and has a few pips in it, and some folks have half a one for breakfast. (en litt mindre kjent mening med livet presetert av Douglas Adams)

Magasinet: De første ordene. Kanskje de viktigste. Hvorfor ble det akkurat slik (Bruk en bok, en handleliste, forrige bloggpost eller noe annet du har skrevet).
Det hvite fjellandskapet lå badet i sollys. Ved et enslig grantre steg røyken fra et bått opp mot den blå himmelen. Ved bålet satt Bård og Robin. Bård klødde seg i det blonde håret og så mot Robin med de lyseblå øynene sine. "Er det langt til hytta?" Robin bøyde seg over kartet. "Omtremt to mil, men vi må nok skynde oss, for jeg liker ikke de skyene der." Robin pek mot noen skyer i horisonten. "Dessuten går sola fort ned her i Jotunheimen på denne tiden av året." Bård tømte kaffekoppen og tok på seg skiene.
Dette er fra novellen Snø.
Meningen med åpningen var å skape positive assosiasjoner til både personene og landskapet, samtidig som skyene varsler om noe illevarslende i vente. (kanskje jeg legger ut novellen i sin helhet etterhvert)

Meme'r: Hvem tagger du (dvs. hvem utfordrer du til å svare på disse spørsmålene)?
Jeg synes det hadde vært interessant om
Tone svarer. Dessuten tagger jeg FatCat, som virker som en lovende blogger (akkurat som meg :p)

Nå vet dere plutselig mer om meg, gitt!

3 kommentarer:

Tone sa...

Kjære Åsmund! Skulle gjerne svart på spørsmålene, hvis det ikke var for at et av mitt livs viktigste prinsipper er å ikke benytte herlige sommerdager i nordland til å sitte inne og skrive alt for lange blog-tekster... Men,siden det er så hyggelig å bli spurt, skal jeg ta det opp til vurdering på den første regnværsdagen som måtte dukke opp. (Som om det skulle skje- på Gjerøy hvor det er evig solskinn...)
Fortsatt god sommer:-)

FatCat sa...

Oi! Lovende!
På jobb i en slapp bloggemodus tar jeg tar utfordringen. Lett :)

Anonym sa...

Om Femme Fatale mot formidning skulle slippe inn i himmelen, ville hun håpet på velkomsten:
- Siden du har syndet så mye på jorda, kan du like gjerne fortsette her også...