08 april 2007

For den som liker gulrøtter...

I går var to venner av opphavet innom på påskemiddag.
Heldigvis for meg, kom jeg gående inn døra akkurat idet forretten var over og hovedretten skulle til å etes opp - og som den gode mor som moder'n er, hadde hun ikke hjerte til å nekte meg mat.

Etter første bordsetting gikk moder'n og fader'n ut på kjøkkenet for å fylle på mer mat, da kom det en uventet inndrømmelse fra opphavets barndomsvenn - la oss kalle han "Tor".

- Du veit, egentlig liker jeg ikke gulrøtter. En gang vi skulle spise middag etter at barna hadde blitt gamle og flytta ut, så jeg på de ihjelkokte gulrøttene foran meg og sa jeg til meg selv: nå er unga ute av redet, så hvorfor skal jeg gidde å spise dette mer nå? Det er ingen jeg skal være forbilde for lenger, så nå er det nok! Så etter den dagen, har jeg ikke spist gulrøtter hjemme.
Jeg spiser det bare sånn av og til, som nå på middagsbesøk, for høflighetsskyld, men ikke ellers.
Jeg har aldri likt gulrøtter og skjønner ikke at noen gidder å spise det.

Det er herved bevist: Ingen liker gulrøtter. Vi er bare hjernevasket av foreldre som later som det er godt. Hvorfor spiser vi det? Vel, det er vel fordi det er sunt - men nå er iallefall sannheten kommet fram!

5 kommentarer:

maddiieeatthedisco sa...

Jeg liker gulrøtter! =)

Anonym sa...

jeg likser gulrøtter, vaffal rå, kanskje ikke så veldig hvis de er kokt i stykker...
marthe

AM sa...

Gulerøtter har høy GI (Glykemisk Indeks) og er egentlig ikke så sunt.. sunnere enn sjokolade selvsagt, men av grønnsakene er gulerøttene en av de verste.

Anonym sa...

For å rydde eventuelle misforståelser av veien: MINE gulerøtter er ALDRI ihjælkokt... det er det verste som er!

Unknown sa...

Han tøffe i shoot em up spiser gulerøtter stadigvekk, og han er jo råbarsk.
Altså, jeg liker gulerøtter, men ikke de kokte. usj

Alle de kule,

spiser gulerøtter.

For det har jeg har lest om i en bok, Helt sant!