08 januar 2007

Kan du si "scharchk"

Jeg skal til Nord-Norge!

28. februar drar jeg avsted til den fryktede, myteomspunnende, øde, mørke og kalde landsdelen helt der oppe der sola aldri skinner (på vinteren)

I en måned skal jeg og "Ho Christina", som hun fra nå av heter, reise fra Hammerfest til Bodø og snakke om Changemaker, fasteaksjonen og de glemte katastrofene - alt dette skal vi sammen Karl fra Fillippinene.

Vi er i grunn mest bekymret om vi i det hele tatt kommer til å forstå hva de sier og om vi er godt nok forberedt på kultursjokket.

Ellers gleder vi oss til å sove i lavvo med reinsdyr springende rundt oss - jadda, fordomsfri er fornavnet mitt!

--------------------------------------

Den vanskeligste engelske glosen å uttale er "Rural area"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Og 5 ganger om dagen ruller vi ut reinskinnet, snur det mot kautokeino og ber. Lykke til søringfaen:)

Anonym sa...

det blir vel riktig så bra det åsmund! du er i alle fall sikra å ikke bli spist av ville dyr i din ferd ute i villmarka (det vil si når du sover utendørs..) med din snorking vil intet fornuftig dyr tørre nærme seg.
videre forventer jeg en dusør for at jeg tipser deg allerede før det har skjedd om en oppdatering på Stein-Ivars vittige blogg hvert øyeblikk.. Følg med ;)

Anonym sa...

ik... det var jo ikke det som var planen da, du skulle jo til sørnorge :S jeje =) du kommer vel til å trives der oppe, tilpassningsdyktig som du er (?)

Åsmund sa...

Isak: Gleder meg til å joike til joikakakeguden

J.Lu: Dusør er på vei, nemlig et stk. møte med meg (når vi begge har tid)

Marthe aka anonym: Skal sende noen andre flotte changemakere til deg, jeg.

Stein-Ivar sa...

Jeg hadde vaert veldig skeptisk til aa reise til Nord-Norge. Jeg har hoert at folk der har en HELT annen kultur enn i resten av landet. Tror de spiser reinsdyr og menneskekjoett og saann...

Unknown sa...

Du e en syk mannj åsmunnj! E håpa du har tænkt de nåkka innj åt farskens godt om førr du tørr å sætt dennj fisefine osloræva di i mett rike. Dæ e mange fara som lura må du vett. Også kom å prat mannjskit om store og allmektige herskera tel oss som tellber kautokeino og skvattjnesguden. Du kommer tell å få dæ hardt. Men pluss førr mot og styrke, de ska du ha.

Hæls rune rein og ivar isbjørn, de e sykt triveli.