12 februar 2007

Slosskjempen Åsmund

Jeg er Edwart Norton i Fight Club... misforstå meg rett, jeg er ikke en gal, schitzo, samfunnskritisk, slosskjempe, smerteelskende psykopat - jeg er Edwart Norton helt i starten av Fight Club... Altså ikke denne IKEA-opptatte, forretningmannen. Det er mer hva jeg har gjort - eller kanskje hva jeg ikke har gjort som er til felles med Eddie-boy...
Man kan også oversette alt dette tullet til: Jeg har aldri vært i slosskamp.

Helt sant. Ikke en eneste en.
Noen tulleslosskamper har det vært, men jeg har aldri vært i en eneste "ordentlig" slosskamp.

Men jeg har slått til en person, og jeg ble merket for livet.

Det var mange Herrens år siden, den gangen jeg var ung og speider. Det var alltid en del dødtid før vi startet opp med opplegget, dødtid som ofte gikk med til å hoppe i sofaen, småsloss, sisten og andre ting som er morsomme når man er liten fjott.
Jeg husker ikke helt hva vi drev på med, men en viss Herr. S var uansett utrolig irriterende. Jeg tror han kilte meg eller småslo eller noe. Han var som en klegg. Jeg var lei, men han fortsatte å svirre rundt meg og være plagsom.

Jeg vet ikke om det var ment som et slag eller om bare armen fulgte etter da jeg snudde meg brått for å ta han, men uansett ble neven min trygt plantet i ansiktet hans.
Mer presist - i tenna hans.
Enda mer presist - i tannreguleringa hans.

Tannreguleringer er skarpe saker, og enden på visa ble selvsagt at jeg endte opp med blødende knoke og et fortsatt synlig arr på lillefingeren, som en skam og påminner på min slosshistorie...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Det husker jeg! Muligens mer som et uhell enn en slosskamp.

Men det måtte jo skje, 90 % av speidern var jo å være plagsomme mot hverandre. "En speider er en god venn", så lenge han ikke gikk i vår speider.

Åsmund sa...

Eller så lenge han var vår speider... hehe... Jeg kalte det forresten heller ikke en slosskamp.

Jannicke sa...

Jeg har heller aldri vært i en ordentlig slosskamp, Åsmund, men jeg har slått ned en venninne med en minigolfkølle!

Anonym sa...

ikke slått noen nei.. husker så vidt en biltur heim fra stryn ei gang i hine hårde dager..en stakkars kar i forsetet ble grufult og avskyelig dengt av to gjerningsmenn fra det mørke, voldsherjede nordstrand med omegn..stygg sak den der..