15 juni 2006

...bare tulla!

Dagens ungdom er forferdelige fans. Vi ofrer ingen ting for våre idole og har mye å lære av den eldre garde. Javel, vi har kanskje en t-skjorte med navnet på vårt favorittband eller en plakat liggende på loftet fordi å ha den på veggen er like barnslig som å sutte på pupper for å få mat, men har vi har mye å leve opp til.

Jeg var på Roger Waters' "Dark Side of the Moon" i dag, og en stor prosentandel av de som var unge og hippe på Pink Floyds storhetstid hadde i anledning dagen anlagt, ja nettopp - måne.
Makan til hengivne fans har jeg aldri sett maken til!


På toget hjem fra konserten fikk jeg lyst til å bli togfører. Den eneste grunnen er til det er følgende:
Du sitter på toget og hører over høyttalerne: "Dette er NSBs lokaltog til Ski og vi stopper på alle stasjoner (liten pause) bortsett fra Hauketo"
Panikk! Alle som tenkte seg av på Hauketo vil i løpet av kort tid måtte tenke over følgende: "Hva skal jeg gjøre? Gå av med en gang, eller vente? Pokker, jeg må gå fra Ljan... eller Holmlia. Hmmm, hva er kortest av Ljan og Holmlia...? Helvetes NSB!"
Så ville stemmen over høyttaleren plutselig avbryte tankerekken: "Bare tulla!"


Jeg slo fort tanken om å bli togfører vekk, men den dagen jeg opplever overnevnte situasjon vil jeg løpe inn i førerhuset og gi føreren en stor klem.


Moral: Verden trenger litt sprø hverdagssituasjoner.

Ingen kommentarer: