07 juni 2006

Kroatia

Bad Bunny er naa i Kroatia, noe som forklarer fravaret av de norske, saeregne vokalene.
Han er i Koratia med Steini og Magnus fra folkehogskolen han gikk paa, og de lever virkelig livet. Her er det billig Piva, sommer, sol og god mat.

Det som jeg synes er ironisk med ferie er folgende:
Jeg har i tiden etter folkehoyskolen stort sett gjort ingenting. Jeg har vaert hjemme, provd aa faa jobb, og ellers gjort ingenting.
Her har jeg stort sett gjort ingenting. Jeg har vaert paa stranden, badet, slovet, lest og sett paa diverse historiske greier.
Her er det ironiske... jeg gjorde ingenting hjemme, jeg gjor ingenting her... hjemme var det kjedelig, her er det topp. See my point?

Maa forresten nevne at vi bor hos ei utrolig kul, gammel dame som ikke kan et kloyva ord engelsk. I dag fikk vi kaffe og nybakt brod av henne og hun brukte 5 minutter paa aa faa over broren som kan litt engelsk for aa si til oss at dersom vi trengte noe, var det bare aa si fra.

Turens beste kommentar kom da Magnus etter aa ha gaatt til butikken med ens aerend aa skaffe smor til brodet sitt for saa aa oppdage at han slettest ikke hadde kjopt smor.
"Faen i helvete! Jeg har kjopt gjaer!"


Have a nice day, paa tide aa faa seg en piva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åsmund! You are back! for en hyggelig overraskelse.