14 juni 2006

Norsk skog

Fader'n ble misunnelig da jeg sa det.
Broder'n nikket annerkjennende da jeg sa det.
Moder'n ble bekymret da jeg sa det.
Min bestemor hadde sikkert ikke forstått hva jeg sa hvis jeg skulle si det.
En belgier hadde iallefall ikke forstått det hvis jeg hadde sagt det på norsk.
Men det skal jeg ikke.
Min kusine lo da jeg sa det.

Jeg skal jobbe frivillig som vakt på Norwegian Wood.
Litt praktisk informasjon: Jeg er i sjiktet rundt 75 kilo, mest av det skyldes høyden snarere enn muskler. Jeg har vært på to nybegynnertimer på tae-kondwo. Jeg har aldri sloss. Jeg oppfattes ikke på noen måte som farlig. Jeg kunne ikke skremt en treåring om jeg så hadde kledd meg ut som Michael Jackson. Jeg går med "kyllingringen" (mer om den i en annen post, men det er ingen ære å gå med den) og jeg er feig og svak.
Men jeg skal være vakt på Norwegian Wood...

Hvorfor?
Fordi jeg får to fridager på NW for å jobbe to dager. Derfor skal jeg se Dark Side of the Moon i kveld og Bigband m.fl lørdag. Fredag og søndag skal jeg altså trave rundt som vakt.
Men så kommer spørsmålet fram... tjener jeg egentlig noe på det?
Et dagspass koster ca 375. To dagspass (som er den "lønnen" jeg får) tilsvarer da 750 kr. Jeg skal jobbe ca 6 timer pr. dag.
Hvis man nå sier at jeg hadde jobbet på et hvilket som helst annet sted fredag og søndag istedet for på NW, hadde jeg jobbet ca 15 timer. Med en timelønn på ca 100 hadde jeg tjent 1500. Det vil si at jeg kunne kjøpt to dagspass og fortsatt sittet med 750 kr i min hule hånd.

Allikevel er jeg vakt, noe jeg er meget uegnet til på NW - helt frivillig! Hvorfor?

For det første: Jeg få faktisk være på festivalområdet fire dager.
For det andre: Blir sikkert mange morsomme historier å fortelle.



Men den viktigste grunnen er nok at jeg kommer til å føle meg stor, sterk og viktig med en t-skjorte med "Crew" e.l. fra Norwegian Wood.

3 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Slipper du inn gode venner? *stort optimistisk smil*

Anonym sa...

eller en sjarmerende kjæreste? ;)

Anonym sa...

jeg tror kusina di ler enda ;)
har forresten kommet meg trygt hjem. vi snakkes rundt. lev livet