27 juni 2006

Paraplyer ut av Norge!

Det er for tiden ikke så bra vær i Oslo. Hadde jeg vært i Bergen hadde jeg vært fornøyd, men det er jeg altså ikke. Jeg er i Oslo, og været er omtrent slik:

Heldigvis er jeg mye inne.
Uansett. Når været er omtrent slik:
fører det til at et stort antall tar med seg en paraply når de skal ut.
Hvorfor?

De fleste mennesker jeg kjenner liker vann. De liker å drikke det, bade i det, dusje i det, vaske hendene i det... stort sett på alle tenkelige måter. Men med en gang vannet kommer fra skyene, da blir det plutselig noe man forakter, noe som ikke skal snakkes om, noe ondt, noe som må unngås for enhver pris.

Jeg ser ikke logikken! Mennesker er jo vanntette, og regnvann er jo unektelig noe av det reneste man får.

Allikevel går folk rundt med disse store, upraktiske, klumpete tingene. Jeg forakter paraplyer av flere grunner:

  • Vann er naturlig, blir man våt - so what? Det blir man i dusjen også.
  • Paraplyer er rene mordvåpen, jeg har ikke telling på hvor ofte brillene mine har reddet meg fra å bli blindet av de små ståltuppene på paraplyer.
  • Står man ved siden av en med paraply, står man ikke bare i fare for å bli blind, men disse stålstengene fungerer også som en kanal for vanndråpene. I regnvær har dette ofte vært en større årsak enn selve regnet til at jeg har blitt våt.
  • Det overnevnte punktet gjør at det er så og si umulig å gå ved siden av en venn med paraply, for ingen paraplyer har uansett plass til to personer.
  • Paraplyer hindrer sikten og sørger for 76% større sjanse for å bli utsatt for påkjørsler.
  • Det ser dumt ut.
  • Det ser særlig dumt ut når man ikke legger merke til at det har sluttet å regne og fortsatt går med paraplyen oppslått.
  • Når man ikke går med paraplyen er den bare i veien.
  • Paraplyer blir så ofte glemt at i snitt må en paraply-bruker kjøpe seg ny paraply pr. 1.3 gang han/hun bruker den.
  • Paraplyer er i 98% av tilfellene stygge og i 79% av tilfellene rene som sponsorplakater å regne.

Jeg tror den største grunnen til at folk går med paraply, er for å beskytte klærene sine, derfor blir paraplyer hos meg definert som forfengelig.

Som konklusjon kan paraplyer kun aksepteres hos kvinner og homofile, ellers oppfordrer jeg alle hetrofile menn til å snarest gå ut og brenne paraplyene sine.

PS: Jeg tror forøvrig at selve skaftet også kan være årsaken til paraplyens populæritet hos kvinner og homofile.

2 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Vi lærte på hotellet her i Tunisia at paraply heter Regenschirm på tysk. Dette fordi vi ønsket oss paraplydrinker ved bassengkanten, en langt nyttigere bruksmåte av redskapen.

Tone sa...

Sitat Åsumund:"Men med en gang vannet kommer fra skyene, da blir det plutselig noe man forakter, noe som ikke skal snakkes om, noe ondt, noe som må unngås for enhver pris." Litt uenig der du. Det finnes da vel ikke noe morsommere å snakke om enn været?